Bookingsystem, gibbs.no, bookingsystem med online betaling, gratis bookingsystem, selvbetjent booking
Self-service rental for Maridalsveien housing association - Book, pay and access code by sms
February 7, 2022
Siste måneden har vi jobbet med et meget spennende prosjekt som vi kaller selvbetjent booking. Dette sammen med Maridalsveien borettslag der OBOS er forretningsfører. Dette er et borettslag som har en stor satsing på å skape et trivelig bomiljø.
One of the focus areas for the housing association is the rental offer for the residents. Where over 350 apartments have access to rent welfare premises, and guest accommodation for whenever they need it. For example whether it should be a gathering or just that the residents get overnight guests and want more space. With so many residents and only one caretaker to handle rentals, there has been increased pressure on caretakers. The board was therefore looking for a self-service rental solution that automates the entire process. So that the rental is self-propelled and user-friendly. Thus, the board has contacted us to create a solution.  We will take a closer look at the challenges that arose from managing rentals and what the board's goal was.  

Hva er utfordringene og hvilke rutineoppgaver kan automatiseres slik at vi får en selvbetjent booking?

 

Challenges

  • Caretaker spends a lot of time accepting reservations and cancellations
  • Keep track of availability, who rents when and where.
  • Delivery of key to the customer and invoicing.
N

Goal

  • Customers should be able to find free time, book and pay online.
  • The solution must be connected to an electronic door lock and accounting system.
  • The solution must be 100% self-propelled.
This is where we in Gibbs AS come in. With all the projects we have been involved in, we have a strong understanding of what makes the user experience for booking better and how to eliminate manual tasks.

Hvordan har vi satt opp løsningen for selvbetjent booking?

  Det er tre deler som vi har sett på for at utleie skal være 100% selvgående, slik at det er selvbetjent booking:

1. Book

Pay

3. Open

1. Booking system Som hvilken som helst webapplikasjon, så bør brukeropplevelsen være i sentrum. Vi har gjort det så enkelt som mulig for brukere å se oversikt over ledige dager i formatet kalendervisning som de fleste er kjent med. Her velger man fra og til dato og deretter kalkuleres prisen. Brukeren fyller ut kontaktinfo og samtidig er et tydelig kostnadssammendrag over det som bookes på samme side. Payment Når brukeren har godkjent vilkårene for leie, så videresendes de direkte til betalingsvinduet. Her kan de velge å betale med Vipps, Visa/MasterCard eller faktura. Når en bruker har fullført en bestilling, sendes det umiddelbart en e-post med ordrebekreftelse som inneholder alle nøkkeldetaljene for bookingen til kunden. 3. Open the door by sms En time før leietidspunktet, mottar brukeren sms med kode for å åpne døren. Denne koden er kun gyldig i leieperioden, slik at man unngår misbruk. I tillegg krever ikke låsene fra Igloohome verken internett eller kobling til strøm. Dette gjør det enkelt for selvbetjent booking.

1. Mounting the lock 

2. Integration with the booking system

3. Testing av låsen

The locks are developed and supplied by Igloohome

Låsene er levert av det innovative selskapet Igloohome. Låsene som er benyttet er Mortise 2+. Les mer om leverandøren og låsene på https://www.igloohome.co/products/mortise-2-plus Eller se noe av de andre integrasjonene vi har : https://gibbs-produkter.no/integrasjoner/ The unique thing about Igloohome's locks is that they do not require either internet access or electricity.

Tips

Så.. Hva gjør et utleieobjekt hel automatisert slik at det er selvgående og friksjonsfritt? Vel, kort sagt så må dette på plass for selvbetjent booking: Intuitiv bookingsystem, automatisk godkjenning av bookinger, integrasjon til dørlåsene og et sms verktøy.

See other posts

Hyttebooking, bookingsystem for hytte, gratis bookingsystem

Leie ut hytta? Tips her er 4 ting du bør tenke på

I disse tider med høyere priser på strøm, økende inflasjon og høyere rente er alle ekstrainntekter kjærkomne. Hytta blir kanskje ikke brukt like mye som før, samtidig som kostnadene på den har økt. Visste du at mange er interessert i å leie din hytte en helg eller en...
Bookingsystem, Høgskolen i Østfold, gibbs AS, timebestilling, prosjekt, Effektiv ressursfordeling

Effektiv ressursfordeling i skolen – en automatisert løsning for klasserom og utstyrstildeling

Effektiv ressurserfordeling er avgjørende for en vellykket skoleopplevelse. Klasserom og utstyr er avgjørende for studentenes læringsprosess og det er avgjørende at de blir tildelt på en effektiv og rettferdig måte til lærere. Tradisjonelt har skoler hatt en manuell...
Automatisere utleie: Bilde viser første del som er tilgjengelighetskalenderen

Fordeler med å automatisere utleie

Fordelene med å automatisere utleie er meget store. En automatisert utleie prosess gir leietakere fleksibilitet og frihet til å booke, betale og sjekke inn når de måtte selv ønske, uten å måtte forholde seg til faste innsjekkingstider eller ansatte som leverer ut nøkkel.

The algorithms assign training times with 100% accuracy!

For the past 6 months, we have been working on the development of Gibb's season booking in a pilot project together with Halden Sports Council, Lørenskog, Sarpsborg and Enebakk municipality. The goal of the project was to automate the allocation of training times to sports teams / associations, as well as simplify ...
Bookingsystem, sesongbooking, sesongleie algoritme

Assign training times to sports clubs - Excel 40 hours or algorithm 0.8 sec

After 4 long months of workshops, brainstorming, wireframes, development, headaches, joy and headaches again, we finally start to see the light in the tunnel.

The recipe for success?

Going to work with the public sector and academia has so far been the recipe for success. The smart thing about tripartite cooperation is that you use the competence, insight and experience of all parties to arrive at good solutions. The students have so far completed ...

Unique festival solution for Opera Østfold

We are very pleased with the solution the gibbs team has provided. It will ensure our audience their own digital guide to good artistic experiences spread across the city during the festival "Malin Østli - Marketing Manager In the summer of 2021, Opera Østfold Fredriksten arranges ...

«Modern event organization» with Visit Fredrikstad

"Tourism is constantly changing, and this year has presented completely new challenges. Visit Fredrikstad and Hvaler are concerned with always being on the lookout for innovation that prepares us for the future. Gibbs.no is a partner that sees challenges and does quickly. ..

How to allocate times at a sports facility fairly?

Together with Lørenskog, Sarpsborg and Enebakk municipalities, we will develop a super system that organizes and allocates time to teams, associations and companies. The problem Every year, different clubs, teams and associations have to go through a process where ...

«Goodbye applications» with Hiof & Halden municipality

What do you really have to think about when making a public event? An application to the municipality, one to the parking agency, one to the police, one to the fire service, one to a total of maybe up to 13?

We love innovation

Ikke liker, men elsker det! Har du en idé som du gjerne vil få ut til live? Eller en digital utfordring? Hvorfor ikke utfordre gibbs teamet med den?